Cum te poţi proteja împotriva fraudelor

În fiecare zi, milioane de oameni din întreaga lume depind de serviciile de transfer financiar pentru a le trimite bani celor dragi, aflaţi aproape sau departe de ei, însă, de fiecare dată cînd trimiţi banii către cineva pe care nu îl cunoşti personal sau dezvălui cuiva detaliile unui transfer financiar, există riscul să te expui unei situaţii de frauda, deoarece ne preocupă siguranţa clienţilor care folosesc serviciile noastre, îţi reamintim cum să te protejezi, pe tine şi banii, pentru care ai muncit din greu, de situaţiile de fraudă.

Fii precaut în cazurile în care ţi se cere să trimiţi bani pentru:

  • cumpărături on-line;
  • taxe sau plăţi pentru a intra în posesia unor cîştiguri la loterie;
  • plăţi anticipate pentru a obţine avantajos un credit greu accesibil;
  • oportunităţi de investiţii unice în viaţă;
  • rambursarea unei plăţi care a fost facuta prin cec sau card de credit;
  • situaţii de urgenţă în care s-ar afla cineva pe care l-ai cunoscut doar on-line.

 Pune-ţi de fiecare dată întrebarea:

  • Cunoaşteti persoana căreia îi trimiteţi bani?
  • V-a instruit persoana respectivă asupra felului cum să folosiţi serviciul nostru de transfer de bani sau  v-a “sfătuit” cum să răspundeţi la orice întrebare pusă de Western Union?
  • Nu pare oferta prea bună pentru a fi adevarată?
  • Se ofera o singură modalitate de plată? Comercianţii legali vor oferi mereu mai multe alternative.
  • Trebuie banii trimişi imediat?

Te rugăm să ţii cont de faptul că transferul expediat nu poate fi amînat sau întîrziat de niciuna din urmatoarele cauze:

  • trimiterea de bani în nume propriu sau către o rudă, urmînd ca ulterior să schimbe detaliile transferului cu numele furnizorului unui produs sau serviciu;
  • adaugarea unei întrebări test;
  • necomunicarea numărului de control al transferului de bani celui căruia i s-au trimis banii;
  • specificarea unui anumit tip de act de identificare ce trebuie prezentat de către destinatar.