Documente necesare pentru obţinerea creditului

 

Nr.d/o

Denumirea documentelor

 

I. Compartimentul informaţii generale

1.

Cererea de solicitare a creditului

2.

Procesul-verbal al organului de decizie privind solicitarea creditului, depunerea în gaj a patrimoniului şi acordarea dreptului la semnătură (conform legislaţiei în vigoare), cu semnăturile legalizate notarial

3.

Acordurile privind transmiterea si accesarea informatiilor  privind istoria de credit

4.

Anexele privind cunoasterea beneficiarului efectiv

 

II.Compartimentul juridic

1.

Certificatul de înregistrare a intreprinderii (cu aplicarea pe acesta a Codului IDNO)

2.

Certificatul privind atribuirea codului fiscal

3.

Statutul şi alte documente de constituire, precum şi toate  modificările la ele

4.

Extras din Registrul de Stat al Întreprinderilor şi organizaţiilor privind conducătorul (pentru societăţi pe acţiuni)

5.

Extras din Registrul de Stat al Întreprinderilor şi organizaţiilor privind fondatorii şi cotele deţinute şi conducătorul (pentru societăţi cu răspundere limitată, întreprinderi individuale), Extras din Registrul Gospodăriilor Ţărăneşti eliberat de Primării (pentru gospodării ţărăneşti)

6.

Extras de la Registratorul independent privind componenţa acţionarilor şi cotele deţinute (pentru societăţi pe acţiuni în cazul în care Adunarea Generală a acţionarea este organul de decizie de solicitare a creditului)

7.

Procesul-verbal de alegere a membrilor Consiliului (pentru societăţi pe acţiuni în cazul în care Consiliul este organul de decizie de solicitare a creditului)

8.

Procesul-verbal sau ordinul de numire în funcţie a directorului

9.

Procesul-verbal sau ordinul de numire în funcţie a contabilului-şef

10.

Copia buletinelor de identitate ale persoanelor responsabile (conducator, contabil-şef)

11.

Procura pentru reprezentanţii împuterniciţi ai întreprinderii sau fondatori, autentificată la notar

12.

Certificatele care confirmă înlesniri

13.

Licentele de activitate

14.

Certificatul de la Inspectoratul Fiscal de Stat cu privire la deschiderea contului de împrumut

 

III. Compartimentul situaţia financiară

1.

Rapoartele financiare anuale pentru ultimii 2 ani de gestiune şi rapoartele financiare trimestriale pentru ultimul an de gestiune (cu viza Direcţiei pentru statistică)

2.

Declaraţiile cu privire la venituri pentru ultimii 2 ani de gestiune  (cu viza Direcţiei pentru statistică) (pentru întreprinderi individuale şi gospodării ţărăneşti)

3.

În cazul existenţei conturilor în alte bănci:

  • Scrisoarea de la bancă despre existenţa sau lipsa creditelor (cu indicarea sumei, datei acordării şi scadenţei, soldului la zi al datoriilor);
  • Extrasul de la bancă privind rotaţiile în conturile curente;
  • Copiile contractelor de credit şi de gaj pe creditele curente în alte bănci

4.

Informaţia despre creditele precedente şi curente (locul primirii, suma, data acordării, data rambursării, rata dobînzii, garanţiile)

5.

Descifrarea mijloacele fixe (formele 10 şi 11), contractele de cumpărare, dare în exploatare, altă documentaţie tehnică)

6.

Descifrarea obligaţiilor de arendă, contractele confirmatoare

7.

Descifrarea stocurilor

8.

Descifrarea creanţelor comerciale (denumirea, obiectul, suma, data apariţiei, data recuperării, soldul la zi, note)

9.

Descifrarea datoriilor comerciale (denumirea, obiectul, suma, data apariţiei, data achitării, soldul la zi, note)

10.

Contractele aferente celor mai mari 5 creanţe comerciale şi celor mai mari 5 datorii comerciale

11.

Descifrarea avansurilor acordate (denumirea, obiectul, suma, data apariţiei, data recuperării, soldul la zi, note)

12.

Descifrarea avansurilor primite (denumirea, obiectul, suma, data apariţiei, data achitării, soldul la zi, note)

13.

Contractele aferente celor mai mari 5 avansuri acordate şi celor mai mari 5 avansuri primite

14.

Descifrarea altor posturi de bilanţ (în cazul în care suma acestora constituie mai mult de 10 % din valuta bilanţului)

16.

În cazul existenţei pierderilor – notă informativă privind cauzele acestora

17.

Ultimul raport de audit (dacă există)

 

IV.Compartimentul baza contractuală

1.

Contractele şi alte documente care confirmă utilizarea la destinaţie a creditului

2.

Contractele cu furnizorii de mărfuri şi servicii

3.

Contractele de comercializare a producţiei

4.

Contractele de arendă

 

V.Compartimentul sursa secundară de rambursare

 

Raportul de evaluare independentă a bunurilor propuse în gaj

 

1.Pentru mijloace circulante

1.

Lista bunurilor propuse în gaj, cu indicarea unităţii de măsură, cantităţii şi preţului unei unităţi, conform valorii contabile 

2.

Documentele ce confirma achitarea totala fata de furnizori a bunurilor propuse in gaj

3.

Acordul tuturor proprietarilor de a remite  bunurile in gaj

4.

Documentele ce confirma dreptul de proprietate asupra bunurilor propuse in gaj

5.

Declaraţia vamală pentru produsele importate

6.

Certificatele de conformitate ale Sistemului National de Certificare al Republicii Moldova, certificatele igienice de la Centrul Naţional de Igienă şi Epidemiologie, certificatele de calitate de la producător, certificatele de provenienţă

7.

Certificatele de depozitare, dacă depozitul este arendat – contractul de arendă şi certificatul care atestă lipsa datoriilor pentru arendă

 

2. Pentru mijloace fixe

1.

Lista bunurilor propuse în gaj, cu indicarea valorii contabile si uzurii 

2.

Documentele ce confirma achitarea totala fata de furnizori a bunurilor propuse in gaj

3.

Acordul tuturor proprietarilor de a remite  bunurile in gaj

4.

Documentele ce confirma dreptul de proprietate asupra bunurilor propuse in gaj

5.

Declaraţia vamală (pentru bunurile importate)

6.

Paşapoartele tehnice (pentru utilaje)

7.

Certificatele de conformitate ale Sistemului National de Certificare al Republicii Moldova, certificatele igienice de la Centrul Naţional  de Igienă şi Epidemiologie, certificatele de calitate de la producător, certificatele de provenienţă

8.

Certificatele de depozitare, dacă depozitul este arendat – contractul de arendă şi certificatul care atestă lipsa datoriilor pentru arendă

 

3.Pentru bunuri imobile (construcţii)

1.

Hotărîrea autorităţilor locale privind construcţia imobilului

2.

Procesul-verbal de repartizare a sectorului de pămînt pentru  construcţie, eliberat de Primărie

3.

Procesul-verbal de recepţie finală a obiectului în exploatare şi Hotărîrea corespunzătoare a Primăriei

4.

Dosarul cadastral, eliberat de Organul Cadastral Teritorial

5.

Extras din Registrul bunurilor imobile, eliberat de Organul Cadastral Teritorial (pentru bunul imobil propus în gaj şi terenul de pământ aferent)

6.

Certificat cu privire la valoarea bunului imobil, eliberat de Organul Cadastral Teritorial

7.

Decizia Primariei cu privire la privatizarea terenului aferent

8.

Titlul de autentificare a dreptului deţinătorului de teren, eliberat de Primărie

9.

Confirmarea dreptului de proprietate sau a dreptului de folosinţă asupra terenurilor pe care sunt amplasate obiectele gajate

10.

Actele de vînzare cumpărare a imobilului şi terenului aferent

11.

Fotografii ale imobilului, planul lui şi descrierea succintă

12.

Pentru apartamentele privatizate şi casele de locuit:

 

Acordul scris al tuturor coproprietarilor privind gajarea apartamentului sau casei, legalizat de notar

 

Certificatul eliberat de către Organul de Tutelă şi Curatelă privind consimţămîntul de a gaja apartamentul unde au viză de reşedinţă sau locuiesc minori care sunt coproprietari ai apartamentului 

 

Cartea de imobil a locuinţei

 

Certificatul eliberat de către Departamentul Privatizării şi Administrării Proprietăţii de Stat (lista participanţilor la privatizare)

 

Documentele, în baza cărora persoana a devenit proprietar al imobilului (contractele de vînzare-cumpărare, contractele de privatizare, contractele de donaţie etc).

 

Fotografiile bunurilor propuse în gaj, semnate de către reprezentantul solicitantului de credit

 

4.Pentru mijloacele de transport

1.

Certificatele de înmatriculare a mijloacelor de transport

2.

Confirmarea reviziei tehnice

3.

Extras din Registrul transportului (DTI) cu privire la faptul că transportul propus în gaj nu este deja gajat, nu se află sub sechestru sau în litigiu

 

5.În cazul cînd debit. gajist este o terţă persoană (juridică)

1.

Scrisoarea solicitantului de credit către terţa persoană cu rugămintea de a depune în gaj obiectul-proprietatea terţei persoane

2.

Documentele prevăzute în prezenta listă la capitolul II „Compartimentul juridic” punctele 1-13

3.

Procesul-verbal al organului de decizie privind acceptarea depunerii în gaj a averii şi împuternicirea cu dreptul la semnătură 

4.

Ultimul raport financiar anual (cu viza Direcţiei pentru statistică)

5.

Raportul financiar la ultima dată de gestiune (cu viza Direcţiei pentru statistică) în care figurează bunul preconizat să fie gajat

6.

Descifrarea postului raportului financiar în care figurează bunul preconizat să fie gajat

 

6.În cazul cînd debit. gajist este o terţă persoană (fizică)

1.

Scrisoarea solicitantului de credit către terţa persoană cu rugămintea de a depune în gaj obiectul-proprietatea terţei persoane

2.

Copia buletinului de identitate

3

Acordul soţului / soţiei la gajarea bunurilor imobile proprietate în devălmăşie

4

Permisiunea organului de tutelă şi curatelă pentru gajarea bunurilor imobile coproprietari ai cărora sunt copii minori

 

7.În cazul cînd se constituie fidejusiunea de o terţă persoană

1.

Scrisoarea solicitantului de credit către terţa persoană cu rugămintea de a constitui fidejusiunea 

2.

Documentele prevăzute în prezenta listă la capitolul II „Compartimentul juridic” punctele 1-13

3.

Procesul-verbal al organului de decizie privind acceptarea constituirii fidejusiunii şi împuternicirea cu dreptul la semnătură 

4.

Ultimul raport financiar anual (cu viza Direcţiei pentru statistică)

5.

Raportul financiar la ultima dată de gestiune (cu viza Direcţiei pentru statistică)

 

VI.Compartimentul sursa primară de rambursare

1.

Business-planul activităţii întreprinderii pentru perioada solicitării creditului şi argumentarea tehnico-economică a proiectului pentru care se solicită creditul

2.

Documentele privind cheltuielile de deviz şi proiect (în  cazul cînd scopul proiectului este construcţia, reconstrucţia, reparaţia capitală)

3.

Prognoza veniturilor şi cheltuielilor în diviziune pe tipuri de activităţi

4.

Prognoza raportului privind rezultatele financiare

5.

Prognoza raportului privind fluxul de numerar

6.

Informaţia privind rulajul pe conturile curente (în lei şi valută)

7.

Detaliile tehnice ale producţiei, proiecte de reclamă, mostre, fotografii etc.